+31 (0)6 48 90 88 51 info@shewolf-va.nl

Door Larissa Hooghiem, SHE WOLF | Virtual Assistant

Ontdek hoe eenvoudig het is om taken uit te besteden aan een Virtual Assistant

> Ben jij het overzicht en de structuur kwijt in jouw administratie?

> Besteed jij te weinig aandacht aan het contact met klanten of leveranciers?

> Wil jij graag iemand die procesbeschrijvingen opstelt of tools voor je inricht?

> En kan je wel hulp gebruiken bij je overvolle mailbox?

Ga samenwerken met een Virtual Assistant!

Stap 1: Maak een lijst van de taken die je momenteel doet en selecteer de taken die je wilt uitbesteden. Denk aan taken zoals het beantwoorden van e-mails, administratieve taken, het opstellen van procesbeschrijvingen en sjablonen, het onboarden van nieuwe medewerkers en het creëren van de klantreis.

Stap 2: Plan een kennismakingsgesprek in. De Virtual Assistant leert graag jou en je bedrijf kennen. Wat zijn je drijfveren, wat zijn de kernwaarden van je bedrijf en welke taken kunnen er uit handen worden genomen? Leer daarnaast ook de Virtual Assistant kennen en kom er zo achter of jullie een goede match zijn.

Stap 3: Bespreek de verwachtingen en doelen van de samenwerking en leg de werkzaamheden en manieren van communicatie vast. Aan de slag met de ondersteuning! Dit zal vooral virtueel zijn, wanneer nodig komt de Virtual Assistant langs voor een kop koffie of de werkzaamheden.

Wil jij tijdswinst realiseren door het automatiseren van werkzaamheden en door overzicht in jouw agenda en takenlijst? Wil jij weer bezig zijn met de taken waar jij energie uit haalt? 

 

Veelgestelde vragen

Wat is een Virtual Assistant?

Een Virtual Assistant, ook wel een VA genoemd, is een professional die ondernemers ondersteunt bij administratieve, technische of creatieve werkzaamheden. De naam zegt het eigenlijk al, de ondersteuning gebeurt voornamelijk online. Een VA werkt vanuit een eigen plek met eigen middelen. De communicatie is vooral online en telefonisch, denk aan Whatsapp, mail of via Teams.

 

Wat kan een Virtual Assistant allemaal voor mij betekenen?

Bij een VA word vaak gedacht aan administratieve werkzaamheden, maar het kan veel breder en specialistischer zijn dan dat. Samen met een VA kun je bespreken waar ondersteuning nodig is. De taken van een VA kunnen verschillen van het bijhouden van de administratie, de boekhouding, evenementen organiseren, het social media beheer, herinrichten van werkprocessen of secretariële ondersteuning bieden, noem maar op!